Reglament
- INICI
- Reglament
Reglament de la Cursa
1. Data i lloc de celebració
La 5a edició de la Cursa Mossos d’Esquadra Badalona – La Lucha de Abril es celebrarà el diumenge 12 d’abril de 2026 a Badalona.
El punt de sortida i arribada estarà situat a l’Avinguda d’Alfons XIII, davant del Palau Municipal d’Esports de Badalona.
2. Beneficis destinats a la investigació
Els beneficis íntegres de la carrera seran lliurats per l’associació “La Lluita d’Abril” a donar suport a la recerca del SPG52, incloent-hi el desenvolupament de teràpies avançades i la possible posada en marxa d’un futur assaig clínic. Els fons s’assignaran a les entitats, centres de recerca o hospitals que a cada moment liderin aquestes línies de treball.
3. Participació oberta
La carrera està oberta a totes les persones que facin la inscripció prèvia en alguna de les modalitats disponibles. No es permet participar sense el dorsal oficial.
La participació en les categories infantils requerirà l’autorització signada del pare, mare o tutor legal. Aquesta autorització se signarà en línia en el moment de la inscripció.
Durant el procés d’inscripció se sol·licitarà als tutors legals una casella per a autoritzar l’ús de la imatge del menor.
4. Circuits i distàncies
S’oferiran quatre modalitats: 5K, 10K, Caminada (5K) i Infantils.
Els circuits estaran senyalitzats i es marcaran tots els quilòmetres. Els participants hauran de seguir el recorregut indicat.
Els detalls dels circuits es podran consultar a l’apartat “Recorregut” de la web.
5. Canvis en el recorregut
L’organització es reserva el dret de modificar els circuits en cas de força major.
El recorregut pot estar subjecte a ajustos derivats de remodelacions a la via pública, que podrien implicar canvis menors d’última hora el dia de la prova.
6. Horaris aproximats
- 9:10h Escalfament precursa a la Plaça President Tarradellas.
- 9:30h Apertura de calaixos, els calaixos estaran indicats als dorsals dels participants.
- 9:35h Exhibició curta de la Unitat Canina dels Mossos d’Esquadra a la zona de sortida.
- 9:55h Preparació de la sortida.
- 10:00h Sortida de les curses 5K, 10K i caminada simultàniament.
- 11:15h Entrega de trofeus a l’escenari situat a la Plaça President Tarradellas.
- 11:45h Curses infantils.
- 12:15h Exhibició llarga de la Unitat Canina del Mossos d’Esquadra a la zona delimitada dins de la Plaça President Tarradellas.
Exposicions de les diferents unitats dels Mossos d’Esquadra durant tot el matí a la Plaça President Tarradellas, també diferents activitats infantils, photocall, videomaton 360 i la botiga solidària de La Lucha de Abril.
7. Sortides esglaonades
Els participants s’agrupen per calaixos segons la seva velocitat acreditada a XipGroc. Qui no disposi d’una marca acreditada serà assignat a l’últim calaix. Per qualsevol tipus d’informació s’ha de contactar amb info@championchip.cat .
8. Avituallament
Hi haurà punts d’avituallament líquid i sòlid a l’arribada de tots els circuits, i un avituallament líquid al punt intermig del recorregut de 10K.
9. Vehicles autoritzats
Només els vehicles acreditats per l’organització podran accedir al circuit.
10. Tancament de la cursa
11. Xips de cronometratge
Els participants de les categories Caminada i Infantils no utilitzaran xip. Per a les altres modalitats, l’ús del xip és obligatori. Els que no en disposin poden llogar un xip d’un sol ús, vinculat al dorsal.
12. Recollida del dorsal, bossa i samarreta
Els dies 10 i 11 d’abril es podrà recollir el dorsal, la borsa del corredor i, si s’ha triat, la samarreta oficial, en el Centre Comercial Màgic Badalona, amb tres hores d’aparcament gratuït. No es farà lliurament de cap material ni dorsal el mateix dia de la carrera.
Molt important: És imprescindible recollir el dorsal, la borsa del corredor i/o la samarreta en els terminis establerts. No fer-ho en els terminis establerts implicarà la renúncia a aquests.
Tota la informació sobre la samarreta com les talles, disseny, etc. Es podrà consultar en l’apartat “Samarreta” de la pàgina web oficial.
La borsa del corredor i obsequis dels patrocinadors estaran disponibles fins a esgotar existències.
13. Inscripcions i preus
Les inscripcions tindran els següents costos:
- Amb xip propi: 13 €
- Amb lloguer de xip: 15 €
- Categoria infantil: 8 €
- Dorsal solidari: 13 €
- Samarreta opcional: + 8 €
14. Classificacions i premis
Les classificacions es publicaran el mateix dia a la web oficial de XipGroc.
Els premis seran entregats a la plaça central a les 11:15h (aprox), i els participants infantils rebran una medalla commemorativa.
15. Condicions generals
No es realitzaran devolucions excepte en cas de cancel·lació de l’esdeveniment per part de l’organització o per causes de força major. En aquests supòsits s’oferirà reemborsament o trasllat de la inscripció.
En cas de suspensió per causes de força major (condicions meteorològiques extremes, restriccions sanitàries, motius de seguretat, etc.), l’organització podrà ajornar la prova a una nova data, o oferir un canvi de titularitat, reubicació de la inscripció o, si el participant ho desitja, destinar-la com a aportació solidària.
En cap cas es considerarà motiu de devolució el canvi de recorregut o d’horari.
L’organització valorarà la compensació parcial de la inscripció en funció de les despeses ja realitzades.
16. Validació i recollida d'inscripcions
Perquè una inscripció sigui vàlida, cal que el pagament estigui completat i que el comprovant d’inscripció hagi estat rebut.
La recollida del dorsal requereix presentar el DNI del titular o el comprovant d’inscripció. Sense aquests documents, no es podrà lliurar ni el dorsal ni el xip.
Si el titular no pot recollir-lo personalment, una tercera persona podrà fer-ho presentant una còpia del DNI del participant i el comprovant d’inscripció.
17. Finalització de les inscripcions
El termini d’inscripció es tancarà quan s’arribi al límit de 5.000 participants o quan l’organització ho consideri oportú.
En cas de canvis en la situació sanitària, es podrà reduir el nombre màxim de participants o clausurar les inscripcions.
18. Trofeus i categories
Els trofeus i categories estan detallats a les xarxes socials de @cursamossos i es lliuraran a les 11:15 h (aproximadament) a la zona de sortida de la cursa.
Categories amb Trofeu (5K i 10K):
* Absoluta (Masculí i Femení):
* 🥇 1r Absolut
* 🥈 2n Absolut
* 🥉 3r Absolut
* Màster 40 (Masculí i Femení):
* 🥇 1r Màster 40
* Màster 50 (Masculí i Femení):
* 🥇 1r Màster 50
* Màster 60 (Masculí i Femení):
* 🥇 1r Màster 60
* Local Badalona (Masculí i Femení):
* 🥇 1r Local Badalona
(Per optar a la categoria local, cal indicar en la inscripció si el participant és nascut o resident a Badalona.)
* Club amb més inscrits:
* 🏆 Club amb més inscrits
Tots els participants de les curses infantils rebran una medalla commemorativa de l’edició actual.
19. Dorsals
El dorsal ha d’estar sempre visible i sense cap manipulació durant la prova.
Els corredors sense dorsal no podran accedir a la meta.
20. Desqualificacions
Un participant podrà ser desqualificat si:
- Presenta un estat físic inadequat.
- No completa el recorregut.
- Porta el dorsal en un lloc no visible o manipulat.
- Mostra un comportament antiesportiu.
- No segueix les normes establertes o ignora les indicacions del personal o autoritats.
21. Publicació de participants
Es publicaran llistes amb dades dels inscrits (nom, cognoms, dorsal, etc.). La publicació de llistats d’inscrits es realitza sobre la base de l’interès legítim de l’organització per a la gestió esportiva de l’esdeveniment. Amb la inscripció, el participant reconeix aquesta finalitat.
22. Drets d’imatge
Els inscrits autoritzen l’ús d’imatges i gravacions realitzades durant l’esdeveniment exclusivament per a fins informatius i promocionals relacionats amb la carrera i l’activitat solidària de La Lluita d’Abril. No es contempla compensació econòmica.
23. Responsabilitat sobre danys
L’organització respondrà únicament pels danys derivats de negligència greu en l’organització de l’esdeveniment. Els participants són responsables de la seva pròpia actuació i hauran de respectar les normes de seguretat.
24. Assegurança mèdica
Els inscrits comptaran amb una assegurança d’accidents esportiu vàlid exclusivament durant la celebració de la prova.
25. Reclamacions
Qualsevol reclamació sobre classificacions s’ha de presentar per escrit dins dels 30 minuts posteriors a la publicació dels resultats. La decisió serà definitiva.
26. Acceptació i modificació del reglament
La inscripció implica l’acceptació total de les normes descrites. Tot allò no regulat serà resolt per l’organització.
L’organització podrà modificar el reglament amb la deguda antelació, informant-ho al web i altres canals de comunicació.
27. Anul·lacions inscripcions
No es permet l’anul·lació d’inscripcions excepte en els supòsits previstos en l’apartat ‘Devolucions’ del present reglament.
28. Sortejos a xarxes socials (@cursamossos i/o @laluchadeabril)
- Per participar, cal seguir les instruccions indicades a cada publicació.
- Els participants han de ser majors d’edat i residents a Espanya.
- Els premis s’hauran de recollir durant l’entrega de dorsals (10 i 11 d’abril al CC Màgic Badalona).
- Cada persona només podrà guanyar un premi per sorteig.
- Els premis no són transferibles ni es poden bescanviar per diners.
- Els guanyadors autoritzen l’organització a publicar el seu nom i, si ho permeten, una fotografia.
- L’organització decidirà l’aplicació usada per realitzar el sorteig i podrà modificar-ne les dates si calgués.
29. Protecció de dades
En compliment del Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018 (LOPDGDD), s’informa que:
Responsable del tractament: Associació La Lucha de Abril, amb CIF G67460576 i correu de contacte cursamossos@laluchadeabril.net.
Finalitat: Gestió d’inscripcions, comunicació de l’esdeveniment, control de temps, gestió d’assegurances i accions solidàries relacionades.
Base jurídica: Consentiment de l’interessat i execució d’un contracte de prestació de serveis esportius.
Cessió de dades: Les dades podran ser comunicats a ChampionChip/XipGroc (control de temps) i a l’asseguradora de l’esdeveniment, únicament per a les finalitats descrites.
Conservació: Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb les obligacions legals i de seguretat.
Drets: Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, limitació i portabilitat mitjançant sol·licitud a cursamossos@laluchadeabril.net o per correu postal dirigit a la seu de l’Associació La Lluita d’Abril.
Reclamacions: Davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).
30. Organització
L’esdeveniment està organitzat per La Lucha de Abril amb el suport de l’Ajuntament de Badalona i Mossos d’Esquadra.
31. Consideracions finals
Qualsevol aspecte no previst en el reglament serà resolt per l’organització.
32. Plec de descàrrega de responsabilitat de totes les curses
a. En inscriure’m he llegit, entès i acceptat íntegrament el reglament de la prova esportiva 5a Carrera Mossos d’Esquadra Badalona – La Lucha de Abril que se celebrarà el 12 d’abril de 2026. Aquest Reglament es pot trobar publicat en la pàgina web oficial de la carrera.
b. Soc plenament conscient de la duresa de la prova del recorregut i del perfil d’aquesta, els que he pogut consultar prèviament a la web de la carrera.
c. Declaro que disposo de la condició física adequada per a participar en la prova.
d. Em comprometo a complir les normes i els protocols de seguretat establertes per l’organització de la carrera. Seguiré les instruccions i acataré les decisions que prenguin els responsables de l’organització i les autoritats competents en matèria de seguretat.
e. Autoritzo l’organització de la prova a utilitzar qualsevol fotografia o gravació que es faci, sempre i quant estigui exclusivament relacionat amb la meva participació en aquest esdeveniment, sense que existeixi dret a compensació econòmica.